Kundecase

Specialister til Bestseller Brand Tech

Bestseller, en af Danmarks førende modevirksomheder, havde brug for at styrke deres tech teams i Brand Tech-afdelingen med højt specialiserede profiler. Det krævede en dyb forståelse af både deres forretningsmæssige behov og de særlige krav, der stilles til tekniske nøglepersoner. 

Bestseller Brand Tech valgte SB Recruiting som deres langsigtede samarbejdspartner, på baggrund af en anbefaling fra en af deres samarbejdspartnere, der fremhævede SB Recruitings ekspertise i at finde kandidater med de nødvendige tekniske kompetencer. 

SB Recruiting leverede en målrettet og helhedsorienteret løsning, som sikrede succesfulde rekrutteringer for Bestseller Brand Tech.

Bestellers oplevelse

En langvarigt samarbejdspartner til rekruttering af specialister

“SB Recruiting har igennem de sidste par år hjulpet os med at finde de rigtige specialister til vores tech teams i Brand Tech. Vi havde i en periode selv søgt efter nogle nøglepersoner, men uden held.

SB Recruiting forstod vores behov og de krav vores kandidater skulle besidde. SB Recruiting bistod i hele processen.

Vi ser frem til et længere samarbejde med SB Recruiting.”

– Steffen Hviid Simonsen, Head og Brand Tech, Bestseller

Resultater

  • Succesfuld rekruttering: Bestseller har fået ansat flere personer til deres Brand Tech afdeling.
  • Effektiv proces: En strømlinet og professionel proces, der har reduceret den tid og indsats, Bestseller selv skulle bruge på rekrutteirng.
  • Langsigtet partnerskab: Et samarbejde baseret på tillid og en fælles forståelse for fremtidige behov, som startede i 2021.

 

Vores samarbejde med Bestseller er et eksempel på, hvordan en strategisk rekrutteringspartner kan hjælpe med at bygge stærke teams inden for tekniske og specialiserede områder. Vi er stolte af at støtte Bestseller Brand Techs vækst og ser frem til et fortsat tæt samarbejde i årene, der kommer.

Udfordring

Bestseller havde selv forsøgt at besætte flere nøglepositioner inden for Brand Tech, men mødte udfordringer med:

  • At tiltrække kandidater med de nødvendige tekniske kompetencer.
  • At finde personer med det rette mindset og kulturelle match til organisationen.
  • Geografisk placering, der gjorde det udfordrende at tiltrække de rette kandidater.
  • Begrænset tiltrækningskraft af tekniske kandidater grundet et udfordret employer brand.

Løsning

  • En dybdegående forståelse ag Bestseller Brand Techs behov, krav og kultur, som dannede grundlag for en målrettet kommunikationsstrategi.
  • innovative search-indsats, herunder brug af personlige videoer til at etablere kontakt med relevante kandidater, samt implementering af tracking-værktøjer, der sikrer overblik over kandidaternes interaktion med jobopslag og videohilsner.
  • En forståelse for de geografiske udfordringer, hvilket førte til en tilpasset search-strategi og en tydelig formidling af fleksibilitet over for kandidaterne for at imødekomme deres behov og minimere potentielle barrierer.
  • Fuldt ejerskab af rekrutteringsprocessen, fra screening og interviews til levering af de bedste kandidater.
  • Udfordret gamle opfattelser hos kandidaterne og styrket Bestsellers employer branding.

Et udvalg af vores kunder